Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie Szkoła kopalnią diamentów/School diamonds mine. Realizowanym przez Szkołę Podstawową nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej.
- 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa w projekcie Szkoła kopalnią diamentów/School diamonds mine.
- Realizatorem projektu jest Gmina Miejska Biała/Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej
- Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 dla osi priorytetowej 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Priorytet inwestycyjny 10i Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz zapewnianie równego dostępu do dobrej, jakości wczesnej edukacji elementarnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego,
z uwzględnieniem formalnych, nieformalnych i pozaformalnych ścieżek kształcenia umożliwiających ponowne podjęcie kształcenia i szkolenia Działanie 12.2 Kształcenie ogólne. - Projekt przeznaczony jest dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej
w Białej Podlaskiej
- Projekt realizowany jest w terminie od 01.08.2017 do 31.07.2019
- Celem projektu jest podniesienie poziomu nauczania w Szkole Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej poprzez zwiększenie dostępu do dobrej jakości kształcenia ogólnego poprzez:
- rozwój kompetencji kluczowych u 552 uczniów (276 kobiet, 276 mężczyzn)
- podniesienie jakości kształcenia, 52 nauczycieli zostanie objętych szkoleniami
z zakresu nowoczesnych metod nauczania i wykorzystania TIK - indywidualizację pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wsparciem zostanie objętych 122 uczniów
- wsparcie psychologa uczniom i rodzicom
- doposażenie i utworzenie pracowni: komputerowej i przyrodniczej
- W ramach projektu przeprowadzone zostaną zadania wskazane w §3
- Biuro Projektu mieści się w Szkole Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej, ul. Sportowa 7, 21-500 Biała Podlaska.
- 2. Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Projekt – projekt Szkoła kopalnią diamentów/School diamonds mine
- Realizator projektu – Gmina Miejska Biała/Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej
- SP3 – Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej
- Biuro projektu – biuro projektu Szkoła kopania diamentów/School diamonds mine, pokój 01 w Szkole Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej ul. Sportowa 7, 21-500 Biała Podlaska
- Regulamin – Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.
- Kandydat/kandydatka – osoba (uczeń, nauczyciel, rodzic) ubiegająca się
o zakwalifikowanie do udziału w Projekcie - Uczestnik/Uczestniczka projektu – osoba (uczeń, nauczyciel, rodzic) zakwalifikowana do udziału w Projekcie, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie oraz Dokumentacji Konkursowej nr RPLU.12.02.00-IŻ.00-06-001/16
- Uczeń/Uczennica – osoba ucząca się z Szkole Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej, składająca formularz zgłoszeniowy
- Uczeń/Uczennica z niepełnosprawnością – uczeń/uczennica posiadająca orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez zespół z poradni psychologiczno-pedagogicznej - Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczeń/uczennica posiadający opinię PPP lub uczeń/uczennica ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Komisja Rekrutacyjna – zespół w składzie: koordynator lub asystent koordynatora i po 2 nauczycieli z danego etapu edukacyjnego
- Etap edukacyjny I – uczeń/uczennica 1-3 klasy
- Etap edukacyjny II – uczeń/uczennica 4-8 klasy
- Koordynator – kierownik Zespołu Projektowego, osoba, która odpowiada za prawidłową realizację całości Projektu
- Asystent koordynatora – członek Zespołu Projektowego, zastępca koordynatora
- Formularz zgłoszeniowy – dokument, na podstawie, którego będzie dokonywana ocena kwalifikowalności Uczestnika/Uczestniczki Projektu (załącznik nr 1, 2 i 3)
- Informacja o Uczniu/Uczennicy – dokument na potrzeby rekrutacji Uczniów/Uczennic do projektu, wypełniany przez wychowawcę klasy (załącznik nr 4)
- Deklaracja uczestnictwa w Projekcie – dokument stanowiący wyrażenie zgody na udział w projekcie (załącznik nr 5, 6 i 7)
- Uczestnik projektu – uczeń/uczennica, nauczyciel/nauczycielka, rodzin zakwalifikowany(a) do udziału w projekcie opisanym w §1.
- 3. Zasady rekrutacji
- Rekrutacja do projektu będzie odbywać się w następujących terminach :
- 31.08. 2017 – 08.09.2017
- 01.08.2018 – 07.09.2018
- Do projektu zostanie rekrutowanych 646 uczestników (554 uczniów/uczennic, 52 nauczycieli, 40 rodziców)
- Udział w zajęciach jest bezpłatny
- Warunkiem uczestnictwa ucznia/uczennicy w projekcie jest podpisanie przez jego rodzica/opiekuna prawnego w jego imieniu i na jego rzecz wszystkich niezbędnych do realizacji projektu dokumentów, w tym:
- Formularza zgłoszenia dziecka do projektu (załącznik nr 1)
- Deklaracji uczestnictwa w projekcie, przy czym rodzic/opiekun prawny ucznia/uczennicy(kandydata) ponosi prawną odpowiedzialność za realizację zobowiązań wynikających z powyższej Deklaracji (wzór stanowi Załącznik nr 5 do Regulaminu projektu),
- Oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (wzór stanowi Załącznik nr 1 do deklaracji).
- Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego Uczestnika/uczestniczki projektu
o wyrażeniu zgody na udostępnienie wizerunku (wzór stanowi Załącznik nr 2 do deklaracji).
- Wzory powyższych dokumentów dostępne są w biurze projektu.
- Dokumenty rekrutacyjne należy złożyć w biurze projektu, sekretariacie lub do wychowawcy.
- Przyjmowane będą jedynie zgłoszenia na właściwych dokumentach rekrutacyjnych, opatrzone datą i podpisem Kandydata/Kandydatki, w przypadku osoby nieletniej podpis i Rodzica/Opiekuna prawnego oraz osoby upoważnionej ze strony Zespołu Rekrutacyjnego
- Złożone dokumenty rekrutacyjne będą weryfikowane, a uczestnicy będą niezwłocznie informowani o wyniku weryfikacji i ewentualnej konieczności poprawienia lub uzupełnienia dokumentów.
- Za moment zgłoszenia przyjmuje się chwilę, w której wpłyną poprawnie wypełnione formularze zgłoszeniowe dostarczone osobiście oraz potwierdzone datą i podpisem osoby przyjmującej.
- Na zajęcia rekrutowani będą uczniowie/uczennice zgodnie ze zdiagnozowanymi
w szkole ich indywidualnymi potrzebami, zainteresowaniami i predyspozycjami. - Uczeń/uczennica w danym roku szkolnym może uczestniczyć w jednych zajęciach
z zadania 1. W następnym roku szkolnym może kontynuować wybrane wcześniej zajęcia lub wybrać inne z bloku pierwszego. - Uczeń/uczennica może uczestniczyć w kilku wybranych zajęciach specjalistycznych, do których zostanie zakwalifikowany przez Zespół Rekrutacyjny.
- Rekrutacja ma charakter jawny oraz przebiega z zachowaniem zasady równości szans (w tym równości płci i jednakowego dostępu).
- O przyjęciu do Projektu decydować będzie Komisja Rekrutacyjna.
- W przypadku takiej samej ilości punktów decydować będzie kolejność zgłoszeń. Zostanie również określona liczba miejsc dla każdej z płci.
- Osoby, które nie zakwalifikują się na zajęcia, znajdą się na liście rezerwowej.
- Rekrutacja do projektu będzie zróżnicowana ze względu na rodzaj wsparcia:
-
- Rekrutacja na zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe:
Kryteria:
– średnia z przedmiotów wchodzących w skład danego bloku zajęć (uczniowie z II etapu edukacyjnego)
- wynik z testu diagnozującego (uczniowie z I etapu edukacyjnego)
W pierwszej kolejności będą przyjmowani uczniowie z najwyższą średnią z przedmiotów wchodzących w skład danego bloku zajęć.
-
- Rekrutacja na zajęcia specjalistyczne (uczniowie z klasy 1 oraz uczniowie
z II etapu edukacyjnego)
- Rekrutacja na zajęcia specjalistyczne (uczniowie z klasy 1 oraz uczniowie
- Zajęcia korekcyjno-kompenasacyjne i dydaktyczno-wyrównawcze:
Kryteria:
zalecenia zawarte w opinii PPP
wskazania zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
średnia ocen
w pierwszej kolejności będą przyjmowani uczniowie posiadający zalecenia na w/w zajęcia
w opinii PPP. W drugiej kolejności uczniowie z najniższą średnią ocen z poprzedniego roku lub z najniższym wynikiem testu diagnozującego (uczniowie klas 1-3) i uczniowie wskazani przez zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Zajęcia socjoterapeutyczne:
Kryteria:
Zalecenia zawarte w opinii PPP
wskazanie zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pedagoga, rodzica,
W pierwszej kolejności będą przyjmowani uczniowie posiadający zalecenia na w/w zajęcia
w opinii PPP. W drugiej kolejności uczniowie wskazani przez zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej pedagoga lub na prośbę rodzica.
– Zajęcia logopedyczne
Kryteria:
Zalecenia zawarte w opinii PPP, diagnoza logopedy
W pierwszej kolejności będą przyjmowani uczniowie posiadający zalecenia na w/w zajęcia
w opinii PPP. W drugiej kolejności osoby wskazane przez logopedę na podstawie diagnozy
-
- Wsparcie psychologa
Kryteria:
Opinia PPP
Wskazanie zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pedagoga, rodzica,
W pierwszej kolejności będą przyjmowani uczniowie z niepełnosprawnością, uczniowie posiadający zalecenia na w/w zajęcia w opinii PPP. W drugiej kolejności uczniowie wskazani przez zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej pedagoga lub na prośbę rodzica.
Wsparciem psychologa zostaną objęci rodzice uczniów SP3 deklarujących potrzebę w/w wsparcia.
-
- Szkolenia dla nauczycieli
Kryteria
- deklaracja uczestnictwa w szkoleniu na etapie pisania wniosku
Wsparciem zostaną objęci nauczyciele SP3. W pierwszej kolejności będą przyjmowani nauczyciele, którzy zadeklarowali swój udział w szkoleniu na etapie pisania wniosku. Nie wyklucza się udziału tych samych osób we wszystkich szkoleniach.
- 4. Uczestnictwo w projekcie
- Uczestnik projektu zobowiązany jest do uczestnictwa we wszystkich zajęciach w czasie trwania projektu, do których zostanie zakwalifikowany.
- Obecność uczestnika projektu sprawdzana będzie na każdych zajęciach przez nauczyciela prowadzącego i odnotowana w dzienniku zajęć.
- Dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach nie może przekroczyć 20% czasu przewidzianego programem
- W przypadku rezygnacji lub wykluczenia ucznia/uczennicy z udziału w danych zajęciach jego miejsce zajmują kolejno osoby z listy rezerwowej. Zakwalifikowanie do projektu ucznia/uczennicy z listy rezerwowej odbywa się zgodnie z procedurą określoną w §3 niniejszego regulaminu.
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie lub z poszczególnych zajęć realizowanych w ramach projektu, rodzic/opiekun prawny uczestnika projektu ma obowiązek przedstawić pisemnie powody rezygnacji. W przypadku odmowy przedstawienia takich powodów przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka, wychowawca klasy zobowiązany jest sporządzić pisemną notatkę dotyczącą powodów rezygnacji.
- Rezygnacja /skreślenie z listy Uczestników/Uczestniczek Projektu wiąże się
z koniecznością zwrotu pomocy dydaktycznych zakupionych dla uczestników/uczestniczek w ramach Projektu. - Każdy uczestnik i uczestniczka projektu zobowiązuje się do:
- systematycznego uczestnictwa w zajęciach w ramach projektu zgodnie
- z ustalonym harmonogramem zajęć,
- wypełniania ankiet ewaluacyjnych i testów dla celów ewaluacji monitorowania projektu,
- bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić ich udział
w projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnych nieobecności na zajęciach, - zapoznania się z treścią i przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- 5. Monitoring i ewaluacja
- Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
- Monitoring i ewaluacja będą polegały na zbieraniu, analizowaniu i interpretowaniu ilościowych i jakościowych danych celem zapewnienia zgodności realizacji projektu
z zakładanymi rezultatami oraz sprawdzenia skuteczności podjętych działań.
- 6. Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji Projektu.
- Uczestnik zobowiązany jest do stosowania się do niniejszego Regulaminu
- Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzygane są przez Koordynatora.
- Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Realizatora projektu, w oparciu umowę o dofinansowanie Projektu oraz wytyczne dla instytucji biorących udział we wdrażaniu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.
- W przypadku zmiany w/w wytycznych Realizator projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w trakcie trwania projektu. (Niniejszy regulamin może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie projektu, zmianę przepisów prawa, wytycznych programowych lub warunków umowy o dofinansowanie projektu, a także pisemnego zlecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony organów lub instytucji uprawnionych do dokonania oceny i kontroli realizacji projektu).
- Wszelkie zmiany w Regulaminie będą zamieszczane na bieżąco
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 30 sierpnia 2017