UWAGA!!! KONKURS NA ULOTKĘ ECO
Regulamin konkursu na ulotkę: „Jak być ECO?”
§ 1
Organizator konkursu
Organizatorem konkursu jest pani Natalia Żylik we współpracy ze Szkolną Radą Rodziców Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Białej Podlaskiej.
§ 2
Tematyka i cel konkursu
1. Tematyka konkursu jest związana z szeroko pojętą ochroną środowiska, byciem „eco-friendly” (eko-przyjaznym).
2. Konkurs jest częścią projektu społeczno-badawczego „ECO LOKALNIE MA ZNACZENIE GLOBALNIE” realizowanego na terenie szkoły.
3. Celem konkursu jest:
a.) Zachęcenie uczniów do czynnego zainteresowania się tematyką ochrony środowiska;
b.) Budowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego;
c.) Pobudzenie do aktywnego działania na rzecz ochrony środowiska;
d.) Rozwój umiejętności artystycznych i cyfrowych uczniów;
e.) Motywowanie do samodzielnego pogłębiania wiedzy z zakresu ekologii;
§ 3
Warunki zasady udziału w konkursie
1. Konkurs jest adresowany do uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej. Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie ulotki, której przewodnim tematem będzie postawa proekologiczna. Najciekawsza ulotka zostanie wydrukowana i rozpropagowana wśród społeczności szkolnej, lokalnej i miejskiej podczas różnym imprez okolicznościowych.
2. Zgłoszenie do konkursu obejmuje:
- Pracę konkursową wykonaną zgodnie z wytycznymi określonymi w § 4,
- Kartę zgłoszeniową – wypełnioną poprawnie i stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
3. Prace konkursowe w formie papierowej lub cyfrowej (nagranej na nośniku USB) wraz z kartami zgłoszeniowymi należy dostarczyć w terminie do 23 grudnia 2021 roku do godziny 15.00 do pani Natalii Żylik.
4. Prace niespełniające zasad niniejszego regulaminu nie będą brane pod uwagę przez komisję konkursową.
§ 4
Wymagania dotyczące prac konkursowych
1. Prace konkursowe należy wykonać samodzielnie techniką malarską, rysunkową lub w dowolnym programie graficznym, według własnego pomysłu.
2. Ulotka powinna mieć format A4 i powinna być ulotką składaną. Stałym elementem ulotki powinno być hasło: JAK BYĆ ECO?
3. Ulotka powinna poruszać zagadnienia: walki ze smogiem, segregacji śmieci, oszczędzania wody i energii, recyklingu, stosowania odnawialnych źródeł energii.
4. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedna pracę konkursową.
§ 5
Ocena prac i nagrody
1. Oceny prac dokona powołana przez organizatora komisja konkursowa.
2. Kryteria oceny ustalone zostają w następujący sposób:
a) Trafność doboru tematu
b) Jakość wykonania
c) Oryginalność
d) Staranność
3. Organizator konkursu przyzna atrakcyjną nagrodę rzeczową za pierwsze miejsce oraz dwa wyróżnienia.
§ 6
Ogłoszenie wyników
1. Lista nagrodzonych osób zostanie opublikowana na stronie internetowej szkoły w styczniu 2022 roku.
2. Wręczenie nagród odbędzie się również w styczniu przez organizatora konkursu oraz Dyrekcję.
§ 7
Postanowienia końcowe
1. Prace zgłoszone do konkursu nie będą zwracane autorom.
2. Autorskie prawa majątkowe do dostarczonych prac konkursowych z chwilą ich otrzymania nabywa nieodpłatnie organizator konkursu. Prawa obejmują wykorzystanie całości lub części pracy, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych na następujących polach eksploatacji:
1) utrwalanie, kopiowanie, wprowadzanie do pamięci komputerów i serwerów sieci komputerowych,
2) wystawianie lub publiczną prezentację (na ekranie),
3) prawo do korzystania z dzieł w całości lub z części oraz ich łączenia z innymi dziełami, opracowania poprzez dodanie różnych elementów, uaktualnienie, modyfikację, zmianę barw, wielkości i treści całości lub ich części,
4) wykorzystywanie w materiałach wydawniczych oraz we wszelkiego rodzaju mediach audio-wizualnych i komputerowych,
5) publikację i rozpowszechnianie w całości lub w części.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do:
1) zmiany postanowień niniejszego regulaminu,
2) odstąpienia od organizowania konkursu bez podania przyczyny.
4. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej
5. Sytuacje nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzyga organizator konkursu.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU !!! :)