Wycieczka do Lublina i Kozłówki

W piękny letni dzień 2 czerwca uczniowie klas IV a, IV b, VI a, VI b wybrali się wraz z opiekunami p.A.Sudewicz, p.J.Gołębiowską, p.T.Szpurą, p. A.Welik i p.B.Naumiuk na wycieczkę szkolną. Trasa wycieczki wiodła lubelskim szlakiem.

Pierwszym celem wyprawy było Muzeum Wsi Lubelskiej,  w którym uczniowie dowiedzieli się o wielu ciekawych informacji o życiu codziennym na wsi w XVIII i XIX wieku. Zwiedzili domy i zagrody wiejskie oraz dworek szlachecki.

Zmęczeni i głodni pojechali do Bogucina do karczmy BIDA na obiad. Tu spotkała ich miła niespodzianka. A mianowicie spotkanie z aktorem panem Stanisławem Górką, który gra między innymi w serialu „Plebania”. Pan Górka była bardzo miły, przekazał uczniom  zdjęcie z autografem i dedykacją. Wszyscy zrobiliśmy sobie również pamiątkowe zdjęcie.

Kolejnym punktem programu był ogród botaniczny, w którym przechadzaliśmy się wśród pięknej polskiej oraz egzotycznej roślinności. Zwiedziliśmy także lubelską starówkę, gdzie zakupiliśmy pamiątki.

Utrudzeni upałem udaliśmy się do miejscowości Firlej na nocleg. Tam czekało na nas ognisko z kiełbaskami oraz dyskoteka.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się na spacer wokół jeziora Firlej.

Zwiedziliśmy również pałac Zamoyskich w Kozłówce, ogród pałacowy i ptaszarnię. Zmęczeni skwarem odpoczęliśmy na wspólnym pikniku na terenie pałacu.

Zadowoleni wróciliśmy jednak do domu.

Please follow and like us: