Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marii Konopnickiej

Z wizytą u Dziadka Mroza na Białorusi

Dnia 10 grudnia 2019 roku uczniowie klas IV b, V a, VI a, VI b oraz VII b pod opieką nauczycieli p. Tomasza Kędziory, p. Anny Żarnowskiej, p. Agnieszki Wakulskiej oraz Doroty Chrabskiej udali się w odwiedziny do „Siedziby Dziadka Mroza”, która leży w Kamieniukach, tuż za polsko – białoruską granicą w Puszczy Białowieskiej. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od przypomnienia zasad bezpieczeństwa podczas wycieczek a także korzystania z telefonów komórkowych. Po przekroczeniu granicy oglądaliśmy Twierdzę Brzeską oraz zwiedzaliśmy Muzeum Przyrody i  woliery ze zwierzętami, w których żyją między innymi żubry, wilki, dziki, łosie i wiele innych zwierząt zamieszkujących puszczę. Po długim spacerze zjedliśmy smaczny obiad w restauracji ,,.Leśna opowieść”. Następnie udaliśmy się do głównego punktu wycieczki. Kiedy dotarliśmy do wielkiej bramy, za którą ma swoją siedzibę białoruski Mikołaj powitał nas jego pomocnik. Po wypowiedzeniu zaklęć weszliśmy do jego gospodarstwa, którego pilnują krasnale, gnomy i pasterki. Idąc do domu Mikołaja mogliśmy zobaczyć symbole wszystkich miesięcy. Co rusz trzeba było coś wykonać np. dotknąć kamienia z wiatraka mielącego troski i kłopoty, podzielić się marzeniami z miesiącem swego urodzenia, pomyśleć życzenie siedząc na saniach, a to wszystko miało przynieść nam szczęście. Po dotarciu pod dom Dziadka Mroza, wszyscy głośno i donośnie nawoływaliśmy prosząc go o wyjście – mnóstwo śmiechu, radości i oto on! W drzwiach pojawił się gospodarz z długą siwą brodą i powitał wszystkich. Towarzyszyła mu jego pomocnica, Śnieżynka. Po rozmowie i tańcu z Mikołajem nadszedł czas na sesję zdjęciową. Następnie udaliśmy się do Skarbca, gdzie w drewnianym kufrze i na ścianach widzieliśmy listy i rysunki od dzieci z całego świata, w tym także z Polski, które proszą Dziadka Mroza o podarunki i spełnienie marzeń. My także otrzymaliśmy słodki upominek. Następnie udaliśmy się do restauracji aby spróbować białoruskiego przysmaku – blinów z konfiturą i herbatą z tutejszych ziół. Po tak wspaniałej uczcie udaliśmy się do Brześcia, gdzie już nocą podziwialiśmy świąteczne iluminacje oraz poczyniliśmy upragnione zakupy. W drodze powrotnej dzieliliśmy się wrażeniami z wyjazdu.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

« 1 z 2 »
Please follow and like us: